מס הכנסה פשט על 130 בעלי צימרים, התירוצים מגוונים

שלום בידרמן No Comments on מס הכנסה פשט על 130 בעלי צימרים, התירוצים מגוונים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רשות המסים קיימה בשבוע שעבר מבצע ביקורת רישום הכנסות נוסף המתמקד בענף האירוח והצימרים, זאת לאור הגידול בפעילות בעונת הקיץ. במסגרת המבצע נערכו 157 ביקורות, מתוכן 130 אצל בעלי צימרים וחדרי אירוח ביבניאל, ארבל, רמות, חד נס, כפר זיתים, חיספין, אלמגור, מגדל, טבריה, מעלה גמלא ועוד. תוצאות המבצע מצביעות על כך ש-10% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

מידע שהתקבל במשרד השומה בטבריה הפנה את המבקרים לזוג המשכיר צימרים ביישוב חד נס. ביקורת שנערכה במקום גילתה כי לא נרשמו הכנסות משלושה לקוחות שונים בהיקף כולל של כ- 7500 ש"ח. האישה הסבירה למבקרים "הייתי בטוחה שבעלי רשם חשבוניות על לשני הלקוחות. לגבי הלקוח השלישי, הייתה נפילה ברשת האינטרנט ולכן לא נרשמה קבלה". בעת ששהו המבקרים ביישוב, הם ביררו אצל משפחה שנפשה במקום לגבי המקום בו מתגוררים וכמה הם משלמים. לאחר שהגיעו לבעל הצימרים בהם מתגוררת המשפחה, נמצא כי בעליהם לא רשם 8000 ש"ח אותם שילמה לו המשפחה. הבעלים הסביר "האירוח עולה 9,000 ש"ח, חיכיתי שיביאו לי עוד 1,000 ש"ח ואז ארשום להם חשבונית על כל הסכום".

בעקבות מידע נוסף שנתקבל במשרד השומה בטבריה, הגיעו המבקרים לבעלת צימרים בעיר וגילו כי היא מנהלת ספרי חשבונות בעזרת תוכנה ייעודית. לצד ההכנסות הרשומות במחשב, ניהלה בעלת המקום רשימה נוספת להכנסות אותן היא לא רושמת שהגיעו ביום הבדיקה ל- 10,000. בעלת המקום הסבירה "יש לי חובות לחברת התוכנה ולכן אני מתנהלת כך".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.



0 תגובות